پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

در مورد سردار آزمون که باز هم نشان داد لیاقتش خیلی بالاتر از انتخاب‌هایش است.

سردار آزمون

به گزارش همشهری‌آنلاین، چهره اول بازی ایران و قطر، بدون تردید سردار آزمون بود. مهاجم تیم ملی کشورمان در این مسابقه ۲گل به ثمر رساند، یک‌بار دیرک دروازه حریف را لرزاند و یک پاس گل فداکارانه هم داد تا اصلا شکی نماند که مرد برتر میدان بوده است. فوتبالی‌ها اصطلاح رایجی دارند با عنوان «بازی در آوردن» و به این معنا، آزمون مسابقه با قطر را برای ایران در آورد؛ مخصوصا که تیم ملی در دقایق آغازین یک گل شوکه‌کننده هم خورد و مدتی بعد از آن گیج می‌زد. چه بسا اگر ضربه سر دقیق و تماشایی آزمون در آخرین دقایق نیمه‌اول نبود، گره این مسابقه برای ایران باز نمی‌شد. او اما از ثانیه اول نشان داد با انگیزه کامل به زمین آمده و دنبال قدرت‌نمایی است. نهایتا هم این شوق و شور در کنار توانایی‌های فنی سردار باعث شد او نقش شایانی در پیروزی ایران مقابل عنابی‌پوشان داشته باشد.

خیلی‌ها در این فوتبال عقیده دارند از نظر پتانسیل فنی، سردار آزمون واقعا چیزی از مهدی طارمی کم ندارد و آنچه تفاوت این دو بازیکن را رقم می‌زند، پشتکار و اشتها است. هر چقدر طارمی سعی کرد جلو برود و حداکثر ظرفیتش را به فعل برساند، سردار از آنچه داشت راضی بود. او سال‌های طولانی در لیگ روسیه ماند و درحالی‌که روشن شده بود حقش بیشتر از این حرف‌هاست، چالشی جدید را نیازمود. بعدتر هم که با کلی فشار و ترغیب و تحریک سر از بوندس‌لیگا و سری‌آ در آورد، روشن بود که خیلی از این سطح رقابت لذت نمی‌برد، بنابراین به سرعت کار را رها کرد و به لیگ امارات پیوست تا باز هم خورشید تابان یک آسمان کوچک‌تر باشد. جالب اینجاست که در همان لورکوزن و رم هم آزمون هر زمان به میدان رفت مفید و مؤثر واقع شد، اما هیچ‌کدام از اینها باعث نشد دل به‌کار بدهد، همان جا بماند و پیشرفت کند. در همین دوران امیر قلعه‌نویی بررسی کنید و ببینید اثرگذاری او در تیم ملی چقدر بیشتر از طارمی بوده؛ از درخشش بی‌نظیر مقابل ژاپن تا گلی که در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها به همین قطر زد و حالا هم این دبل درخشان. به راستی حیف از او که در ۲۹سالگی خودش را در زندان امارات گیر انداخته.

کد خبر 891615
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 6
    خلایق هر چی لایق
  • فوتبالدوست IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    1 0
    چشم‌حسودان‌کور
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    3 0
    سلام، آزمون سر طلا پسر خوب ایران
  • سلطان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 4
    جمله اخرتون کمرم رو رگ به رگ کرد ، به راستی حیف از او که در ۲۹سالگی خودش را در زندان امارات گیر انداخته ، حس میکنم ازمون یه آقازاده س خیلی غیر طبیعی هواشو دارید
  • بزبزی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    1 0
    اتفاقاً امارات براش بهتره آمار 9 بازی 9گل
  • احمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 1
    فوتبال جهانبخش طارمی وازمون و.....تموم شده باید بروند کنار تا نوبت به بازیکنان جوون برسد کافی است یک نگاهی به فوتبال ژاپن وکره بیاندازید
  • محمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 0
    در این بازی ها. بیشتر تیم حریف در فکر کنترول. طارمی هستند. و به وی اجازه مانور نمی دهند. و بقیه بازیکنان ایران. بیشتر می توانند مانور کنند و از موقعیت استفاده کنند. تمام بازیکنان خوب عمل کردند.